EĞİTİM SİSTEMİNDE SORUNLAR SÜREKLİ BÜYÜDÜ BU GÜNE DEK

 

       EĞİTİM SİSTEMİNDE SORUNLAR SÜREKLİ BÜYÜDÜ BU GÜNE DEK

 Yıllardır eğitim sisteminin içinde doğrudan yer aldığımız gibi bir o kadar yıl da dışarıdan izleyici olarak yer almış durumdayız.Ancak bu süreçte bir kez olsun “evet bu yıl eğitimimizin sorunları en aza indirilmiştir” diyemedik.Özellikle her yenilik diye sunulan eskiyi daha da karmaşıklaştırmış ve çözümsüz hale getirmiştir.Bunun en önemli nedeni de eğitimle ilgili bilimlerin göstergelerinden yararlanmak istememeleri,eğitim anlayışlarını bilimsellikle süslemek yerine inanç ağırlıklı olarak sürdürmek istemişlerdir.Eğitimle ilgili psikoloji gibi pedagoji gibi psikiyatri,sosyoloji gibi bilimlerin var olmasına rağmen bunların hiç birine önem verilmemiş sadece imam hatipli siyaset anlayışını eğime yüklemeye çalışmışlardır,Plan ve programlar sunulurken hiçbir eğitim biliminden yararlanılmamıştır.Bunu da dindar ve kindar nesil yetiştirmekle gerçekleştirmeye çalışmışlardır.Eğitimin ne fiziksel koşulları ne pedagojik öngörüleri ne de psikolojik verileri proğramlara konulmuştur.Sonuç olarak yıllardır iptal edilen sınavlar,çalınan sorualar

Yerleştirme sorunları gibi sorunlarla karmaşık hale getirmişlerdir

   Bu söylediklerimizi anlamak için yani eğitimin ne rede bulunduğunu anlamak için ilimizdeki şu TÜRDÜ okulunun iyice görülmesi ve anlaşılması gerekir.Çünkü türdü bu eğitim anlayışına kurban olarak seçilmiş bir okulumuzdur.yani bir okulumuzdu ama şimdi kaç tane okuldan oluştuğunu tam bilemiyoruz..ÇÜNKÜ O OKULUN BAHÇESİ BU GÜN DÖRDE BÖLÜNMÜŞ DURUMDA.Yaini eskiden bir bahçede koşturan çocuklar bu gün dörde bölünmüş bir alanda koşturmak zorundadırlar.Bu ne kadar koşturma sayılır ki?Öylesine bölünmüş ki bu bahçe bir tarafı  iki metreye bulan duvarlarla öteki alanlardan ayrılmıştır.Şimd

 i bu alanlara  okul bahçesi demek ne kadar mümkündür?Nefes bile almanın zor olduğu alanlarda çocuklar hangi fiziksel etkinlikleri yapacaktır?

    Bu alanın bölünmesini yapan anlayış acaba hangi bilimsel verilere dayanarak yaptı bunu?Hangi bilimin öngörülerine uygun olarak bir alanın dışarıdan görünmemesini sağlayacak bir yapı geliştirdiler?

 Sayın devletin eğitimle ilgili sorumlularından bunun bir açıklaması yapılabilir mi?Örneğin şunun için bu bahçemiz dağıtıldı,şu bilimin verilerine uygun olarak yapıldı bu?Bunu söyleyebilirler mi/..

 Hangi akla hizmet olarak yapıldı bunlar?Hangi mantığa uygun olsun diye gerçekleştirildi bunlar?Bunu bir açıklasalar da öğrensek mümkünmüdür acaba?

   Sadece Türdü okulunun başına gelenlere baktığımız zaman nasıl bir eğitim sistemimizin bulunduğunu anlayabiliriz.İmam hatip mantığına uygun olarak yapılan eğitimin elbette bu gün geldiği nokta “eğitim sistemimiz çöküyor mu?sorusunu öne çıkarmaktadır.Fiziksel olarak çökmüş durumdadır zaten..Örneğin aprtman dairelerinde açılmış okullar neyi gösteriyor bize?Bu apartman dairelerinde çocuklarımız hangi bedensel gelişmelerini sağlayacak acaba?

 

 

 

YAZARIN DİĞER YAZILARI