KOÇ ÜNİVERSİTESİ & RUMELİ KAVAĞI GEZİSİ VE BOĞAZDA NİŞAN TÖRENİ

Araştırma ve gezmeyi seven bir kişi olarak en keyif aldığım otobüs, minibüs tren gibi toplu taşım ile gezmekti. Yaşım icabı ben bunlardan 2019 yılından bu yana yoksun kaldım. Kızım Eczacı Sibel Bildirici'nin gözetimi altında İstanbul'da eşimle evde oturuyor, kitap okuyor internet ile günümüzü geçiriyoruz.

Neyse evimiz parka bakıyor, üç tarafı ağaçlık manzaralı ve yaz sıcaklarını rahat geçirdik. Ev işlerimize Türkmenistan vatandaşı Ayna yardımcı oluyor. Kendisinden çok memnunuz. Oğlum Prof. Dr. Öztuğ Bildirici ve eşi de Konya'da sık sık bizi ziyaret ediyor ve bilgisayarda takıldığım noktalarda yardımcı oluyor. İyi ki çocuklarımız var.

Kızım veya oğlum ara ara bizi sağlık kurumlarına ve gezmeye de götürüyorlar. 07.09.2023 Perşembe günü eşimle bizi gezmeye götürdüler havada çok güzeldi. Bu defa eşim oğlum ve kızım İstanbul Boğazı'nın en kuzeyi Rumeli Kavağı ve onun içlerinde Koç Üniversitesi tesislerine gittik. Çevre çok güzel ormanlıktı.

Ben İstanbul'u da adım adım gezmiş ancak bu bölgeyi görmemiştim, eskiden güvenlik sebebi ile bu bölgenin ziyareti yasaktı. Burada oturanlara özel bir kart çıkarılmış sadece onlar girip çıkabiliyordu.

Sovyetler Birliğinin dağılmasından sonra durum değişmiş buraya Koç Üniversitesi Koç ailesi tarafından kurulmuştu. Torunum Selin de bu üniversitenin Elektronik bölümünden mezundu. Üniversite ve çevresini ilk görüyordum, çok beğendim, oğlumla sosyal tesislerinde çorba ve çay içtik. Kütüphanesini gezdik. Kitap aldık.

Daha sonra orman yolundan Rumeli Kavağı'na indik sahilde dolaştık, çok büyük çınar ağaçları dikkat çekiciydi. Osmanlı son dönem askeri tesislerini dıştan gezdik ve ailecek Hamsi balığı yedik. Özel çok güzel pişirilmişti ve hesaplı da idi. Güzel bir gezinin ardından evimizin yolunu tuttuk.

Ertesi gün saat 20.00 de eşim Düzay Bildirici'nin ağabeyi Alpay Özdemir'in (1937-2002) kızı Üniversite öğretim görevlisi Ece Sarıgül'ün kızı Birce & Melih'in Nişan töreni vardı..

Tören yemekli İstanbul Boğazı Balta Limanı'nda İstanbul Üniversitesi Sosyal Tesislerindeydi. Her şey müzik çok güzeldi, gençler bol bol dans etti eğlendi.

Melih ve ailesi İstanbul Şile- Ağvalı idi. 1997-1998 yıllarında Ağva'da Yeşilçay Baraj Projesinde müşavir mühendis olarak çalışmış ve civar köyleri tek tek gezmiştim tüm anılarım canlandı

Nişandan bir aile remi eklenmiştir. Kızım, torunum, gelinim, ECE ve biz