SALGINDA OKULLAR SORUNU

SALGINDA OKULLAR SORUNU

       Dünya salgın sorununa  çok hazırlıksız yakalandı.Geçmişte yaşanmış salgınlardan insanlık adına gerekli derslerin

Çıkarılmadığı görüldü.Böyle olunca hazır önlemler değil olayın yaşardığı sırada düşünülen önlemler uygulandı.BUNLARIN İSE YETERLİ OLMADIĞI GÖRÜLDÜ.Bu hazırlığı her devlet kendisi yapamazdı.ancak DÜNYA SAĞLIK ÖRGÜTÜNÜN  BÖYLE BİR HAZIRLIĞI OLMALIYDI.Gerçi böyle bir hazırlık olsaydı bile emperyalist sistemin dayattığı kültür bu hazırlığa da bir takım bahaneler uydurup dikkatleri başka noktalara çakerdi.Örneğin salgına karşı dünyaca ortak önlemlerin konuşulması yerine onlar neyi tartıştılar?   EFENDİM BU SALGIN ç inden yayıldığına göre mutlaka ÇİNİN BİR PARMAĞI VAR.Hatta bilim adamlarından kimileri bile bu yalana ortak olup dünyayı oyalamağa çalıştılar.Oysa bilim insanların çoğu bu salgının bir laboratuar çıkışlı olmadığını,böyle olsaydı bilimin bunu bir şekilde bilebileceğini söylüyorlardı.Bu tartışmalar neyi getirmişti?  Salgına karşı ortak mücadelenin engellenmesini..Pek çok önde gelen devlet adamları bile salgınla bilimsel mücadelenin önünü tıkayan düşünceleri ileri sürmüştü.

   Sonunda insanlık tehlikenin farkına varıyordu ama bir sürü zaman kaybına neden olmuştu bu varış÷Bunun yanında  O YAPTI,BİZ YAPTIK,BİZ DHA ÇOK YAPTIK ,BİZ DAHA İYİ YAPTIK  TÜRÜNDEN   anlayışların gereksiz kavgalarına tanık olduk bu da zaman kaybına neden oluyordu.Kimi toplumlarda ise yapılanlardan siyasi puanlar çıkarma anlayışı gelişti ve bunu siyaset arenasına çekmeğe çalışanlar da oldu.

       Dünyada görülen bu kaosun örneklerini bizler de yaşadık nedense.kendine toz kondurmayan anlayışlar en çok biz yaptık,en iyi biz yaptık görüntüsüyle siyaset arenasında bir çok gereksiz tartışmaların ,kavgaların yaşanmasına neden oldu.Elbette yapılanlar vardı ama birde yapılamayanların olduğunu görmemiz gerekir.ÖZELLİKLE EĞİTİM ALANINDA YAPILAMAYANLAR DAHA ÇOK DİKKATİ ÇEKİYORDU.

     Örneğin uzaktan eğitim diye bir söylem geliştirildi.Uzaktan eğitimin olması için tüm çocuklarımızda bu eğitimin gerekli araç v e gereçlerin bulunması gerekirdi.Eğitim çağındaki çocuklarımızda bu araların olmadığı görüldü.Bu eğitim alabilmek için çocukların katlandıkları izlendi medyamızda.Bu çocukların azlığı -çokluğu önemli değil,bir kişinin bile bu araçlardan yoksun kalması devletin büyük ayıbı oluyordu.Devlet  "Fıratın Doğusunda bir koyun kaybolsa sorumlusu benim^" diyebilen bir anlayışla bakmak zorundaydı  uzaktan eğitime.

   Salgın döneminde okulların salgına uygun yeniden yapılanması gerekirdi.Okulum temiz kampanyaları bunu getiremez.BİR YALDAN FAZLA BİR SÜREDE DEVLET SALGIN KOŞULLARINA TAM UYAN FİZİKİ KOŞULLARI TAŞIYAN OKUL DÜZENLEMELERİ YAPMALIYDI.Başka bahaneleri belki geçiştirebiliriz ama eğitimde bu konuda getireceği bahanelerin hiç  bir geçerliliği olamaz.Devlet salgın okullarını yaratmak zorundaydı ama bunu yapamadı.sadeci var olan okulları sulamakla yetinde bu süre içinde.Buna gücü yetmeyen devletin  bu gücünü yaratması gerekirdi.

 

 

YAZARIN DİĞER YAZILARI